Followers

08 September 2015

'Janji Allah SWT itu pasti.'

repost FB dari kenalan kolej dulu.

Benarlah apa yg dijanjikn, kalau bkn di dunia, pasti dibalas di akhirat sana. Buatlah kebaikan tanpa mharap balasan, tanpa memilih kenalan sbb mgkn dgn sekecil2 kbaikn itu mjadi asbab utk kita mlangkah ke Jannatul Firdhaus.
"Jika kita melakukan kebaikan kepada orang lain, Allah pasti akan membalasnya dengan ganjaran yang setimpal & In Shaa Allah, Allah akan menggerakkan hati-hati hambaNYA yang lain untuk berbuat baik kepada kita di waktu yang kita sendiri tidak jangkakan."
"Janganlah kita menjadi seperti lalang. Apabila manusia berbuat baik, kita membalas kebaikan. Apabila manusia berbuat jahat, kita membalas kejahatan. Jadilah orang yang istiqomah berbuat baik, tetap memberi kebaikan & membalas kebaikan kepada orang yang berbuat baik & jahat kepada kita."
"Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kepada Allah & hendaklah setiap orang memperhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok (akhirat), & bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya, Allah Maha Teliti terhadap apa yang kamu kerjakan." [Al-Hasyr: 59:18]
"Maka barangsiapa mengerjakan kebaikan sebesar zarah, nescaya dia akan mendapat balasannya." [Az-Zalzalah; 99:7]

Kita tak tahu bila kita 'dipanggil' kembali...
walau apa jua yang kita lakukan..kematian perlu diingat selalu.
hati masih gelisah..kerana terasa banyak dosa.
Ya Allah..moga terimalah ibadatku..amin.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...