Followers

24 November 2010

nikmat perkahwinan..



'Maha suci Allah yang menjadikan kejadian semua berpasangan dari sesuatu yang tumbuh di bumi, dari mereka (manusia) dan dari sesuatu yang mereka tiada mengetahui.'
(Yaasin: 36)




setelah hampir setahun menjadi isteri kepada insan bernama Mohd.Azhar B.Jismis..banyak perubahan lam hidup kila..benar..hidup dalam rumahtangga perlu saling mempercayai,memahami serta kesabaran..

sepanjang tempoh nih,kami cuba memahami diantara satu sama lain ...dier cuba fhm cara kila n begitu juga ngan kila.. walaupon da kenal lama..couple 8thn..lom jamin tau kita kenal sume pasal pasangan kita.pas kawen,br kita akan nmpak 'true kaler' pasangan kita...


alhamdulillah..asben kila seorang yang memahami,joker n romantik..(penting nih..!!..hikhik..)
seperkara yang kami amalkan dr bercinta dulu sampai la skunk..b4 letak phone..mesti ucap 'i love u'..xkira sapa ckp dulu..n yang dgr tu mesti balas cakap 'me too'..hikhik..orang cakap,xperlu nk ucap kata2 mcm tu slalu..tp bg kila n asben..cara itu mengeratkan lagi hubungan kami..


dalam perkahwinan juga,perlu selalu BERCINTA..huhu.. mcm kila n asben..b4 gi keja,asben akan cium dahi n pipi kila..kila pon akan wt perkara yang sama...cium tangan asben tu memang perkara wajib la kan..n 1 perkara lagik..pentingnya saling menghormati pasangan kita...dari sini perlunya saling tolak ansur..


lam rumahtangga gak..kita xdpt lari dr perselisihan faham..erm..cam lam lagu P.Ramlee..sedangkan lidah lagi tergigit..inikan pula asben n wife kan...hikhik..bg kila,yang paling penting pada saat nih..CARA kita harus betul lam selesaikan masalah tu..jgn dua2 angin 1 badan n jgn tuduh sapa salah,sapa benar...biar cara elok n waras..


benar..kekadang sikap suami de yang wat ati wife ni terasa..tp kita sbg wife nih..de cara tuk luahkan ketidakpuasan hati pada asben..bkn nya menceritakan keburukan asben pada orang lain..ini membuatkan wife tidak sedar..yg wife itu telah menjatuhkan maruah asben..dalam Islam sendiri menyatakan isteri perlu menjaga kehormatannya dan menjaga maruah asben..sbb SYURGA seorang isteri terletak pada suami..


"Seluruh dunia ini adalah perhiasan dan perhiasan terbaik di dunia ini adalah wanita yang sholehah”.


"Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka menghulurkan Jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, kerana itu mereka tidak diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."
(Al-Ahzab: 59)



kila slalu mohon pada ALLAH..agar rumahtangga yg kila n asben bina..berkekalan sehingga ke akhir hayat..moga kami sentiasa dilimpahi nikmat kasih sayang dalam rumahtangga nih..moga saling setia n saling mempercayai...amin.

alhamdulillah....sepanjang tempoh perkahwinan nih.rezeki kila n asben murah..ditambah dgn 'rezeki' lam perut kila nih n tanda CINTA kami berdua..syukur sgt2 pada ALLAH s.w.t..hidup sbg wanita hampir lengkap..amin.



shhhh!!~~moga percintaan ini kekal hingga ke akhir hayat..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...